Rozoznávanie zvierat podľa toho, či ich telo pokrýva srsť, perie alebo koža, je jeden z mnohých zaujímavých spôsobov, ako deťom priblížiť rozmanitý svet živej prírody, a popri tom s nimi precvičiť pozornosť, logické myslenie aj jazyk.
Túto zábavnú aktivitu sme pôvodne dostali na výmenu, a máme ju spestrenú o hmatový vnem, keďže si autorka dala tú námahu a našla kúsky látok, ktoré imitujú srsť niektorých zvierat a pierka, ktoré pochádzajú z niektorých vtákov. Postupne sme si dorobili ďalšie kartičky, podľa pierok, ktorými sme doplnili zbierku.
Pozornosť, logické myslenie, vizuálna diferenciácia
S touto aktivitou sa toho dá robiť veľa. Úplný základ je párovať zvieratá k ich srsti, koži, periu. My to máme obohatené o ten hmatový vnem, čo deti mali veľmi rady najmä okolo 2-4 rokov.
Rozvoj jazyka
Karty ponúkajú aj mnoho príležitostí na rozšírenie slovnej zásoby. Kto má srsť, kto kožu, kto perie? Srsť ovce sa volá rúno, srsť ošípanej sú zase štetiny. Dikobraz má ostne, ryba šupiny.
Okrem toho sa s kartami dá pracovať na rozvoj čitateľských zručností, ak sa použijú ako trojzložkové karty. Na prvé pokusy o čítanie sú ideálne názvy zvierat, deti ich dobre poznajú, vedia si domyslieť podľa obrázkov, aké slová hľadajú.
Ja som deťom dorobila neskôr aj definičné kartičky, na čítanie viet. Každé zviera je tu jednoducho charakterizované v dvoch – troch vetách. Tieto “hádanky” deti priraďovali najprv k obrázkom zvierat, neskôr už len k obrázkom ich pokožky, čo bolo náročnejšie.
Vtáčie perie
Syna už istý čas fascinujú pierka vtákov, a neustále nejaké nosí domov. A tak rastie naša zbierka. Naposledy doniesol bažantie pero a pero ďatľa. To bolo radosti.
Rád si ich priraďuje ku kartám s fotkami vtákov. Aj takto sme vedeli rozvinúť tému operencov.
Karty
Prednedávnom som sa rozhodla, že nie som s kartičkami spokojná, a tak som ich prerobila. Vytvorila som súbor s 15 zvieratami, ktoré majú nejakým spôsobom odlišný povrch tela. Vychádzala som hlavne z našich vzoriek srstí a peria, takže súbor obsahuje tieto zvieratá: tiger, leopard, žirafa, zebra, krava, ovca, prasa, labuť, holub, bažant, páv, kapor, had, dikobraz, korytnačka.
Ku každému zvieraťu sú 4 karty – zviera, povrch tela, definícia, kontrolná karta. (Na vytvorenie trojzložkových kariet je potrebné ich vytlačiť dvakrát.)
Súbor som pridala do obchodu, kúpite ho tu.
[…] Rozoznávanie zvierat podľa toho, či ich telo pokrýva srsť, perie alebo koža, je ďalší z mnohých zaujímavých spôsobov, ako deťom priblížiť rozmanitý svet živej prírody, a popri tom s nimi precvičiť pozornosť, logické myslenie aj jazyk. My sme si vytvorili priraďovaciu aktivitu, kde deti triedili zvieratá podľa toho, čo pokrýva ich telo. Nájdete ju tu. […]